Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie ślubów
18 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – moc możliwości
12 czerwca, 2017

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy w różnych momentach. Chcemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, gdy ruszamy na imprezę klubową, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje także home staging – a więc technika złożona z wszelkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup nieruchomości, najczęściej będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, dlatego musimy zrobić wszystko, by nasz lokal wyglądał wspaniale. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, dlatego warto podyskutować ze specjalistami od home stagingu. Ale spokojnie – rozpocznijmy od genezy powstania techniki home stagingu.

Lata 70-te, USA…

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz regularnie szukała sposobów, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród Klientów. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby rzetelnie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Kazała wykonać wszelkie wymagane prace remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go tak, żeby kupiec był oczarowany nieruchomością. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana dużo prędzej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Jakie były tego przyczny? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu oraz wizualnym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie prawdopodobnego nabywcy jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz zyskiwała podziw fachowców od nieruchomości w USA, a branża zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a z pewnością jest autorką cenionych prac na ten temat.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i odnalazł się również w Wielkiej Brytanii, gdzie z reguły ludzie mówią na niego property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki programowi „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również przekonali się, że mogą wiele zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po odpowiednim zadbaniu o posesję.

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. Wszystko przez to, że ludzie szukali na rynku pracy swojego miejsca i co za tym idzie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging zmieniał się w zasadzie z dnia na dzień, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy działają na rynku mieszkań. Barbara Schwarz wypracowała konkretny szablon, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na nowe warunki ulegającej przemianom mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie są jedynie zabiegi poprawiające estetykę mieszkania. Home staging bowiem to nic innego, jak wdrożenie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę ewentualnego Klienta. Już w czasach przedstawiania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest istotnym elementem, który tylko i aż może przekonać ewentualnego kupca do sprawdzenia nieruchomości. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich fotografii musi nastąpić już po właściwym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Najważniejsze plany Barbary Schwarz głosiły, iż sporo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak dużo osób nie pamięta o podstawowych kwestiach, jak np. usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być okropny zapach w lokalu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej sięgnąć po fachowców z biura nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza nieruchomość wyglądała jak najlepiej.

Chcesz być na bieżąco ze światem nieruchomości? – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok