Dołączenie firmy do wizytówek Google, przez funkcję Moja Firma stworzoną w Google Business daje sporo korzyści. Główną jest dołączenie precyzyjnej lokalizacji działalności w mapach Google, w których partnerzy lub klienci mogą znaleźć nas i skorzystać z proponowanych usług lub zainicjować współpracę. Wizytówka Google oferuje sporo praktycznych funkcjonalności, jakie wpływają na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego zaletą posiadania wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają analizę efektywności i tworzenie strategii działań. Co oprócz tego gwarantuje aplikacja Google Business?
Informacje
Aby klienci mogli bez trudu odszukać firmę w mapach Google trzeba wypełnić dane w wizytówce praktycznie we wszystkich polach. Zamieszczone dane są nie tylko istotne dla użytkowników, ale także dla samych algorytmów Google, jakie całkowicie uzupełnione strony wartościują wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane np. adres, nazwa albo telefon kontaktowy i dodatkowe np. obszar działania, godziny otwarcia, strona WWW, atrybuty i opis firmy. Ten opis firmy jest szczególnie kluczowym elementem, dlatego że można umieścić w nim nie tylko dane o firmie, ale także frazy kluczowe, poprze jakie firma ma być wyszukiwana.
Wpisy
Czy jest sens dodawać wpisy, gdy na głównej witrynie internetowej udostępniamy bloga? Zdecydowanie tak. We wpisach w wizytówkach można umieszczać interesujące treści, jakie dodatkowo zmobilizują użytkowników do zapoznania się z firmą. Nic nie daje gwarancji, czy klient od razu trafi na główną witrynę internetową, z uwagi na to wpisy w wizytówkach Google mogą okazać się najlepszym miejscem na pokazanie się jako profesjonalisty w swojej branży. W podsekcji wpisów w wizytówkach można publikować interesujące mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a nawet wydarzenia. Dodatkowo można uzupełniać je o grafiki, a także uzbroić w link przenoszący np. do strony usług lub promocji. Wpis może być bezustannie wyświetlany pełny rok.
Opinie
Choć na opinie da się wpłynąć jedynie oferując fachową obsługę klienta albo dobrej jakości produkty, opinie to kluczowa część wizytówki. Znaczna część użytkowników kieruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, z uwagi na co zdobywanie pozytywnych informacji zwrotnych oddziałuje na większe zainteresowanie klientów. Dodatkowo wysoka średnia ocen zachęca Google do wyświetlania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w ta metodą zawierać dobre relacje z klientami.
Statystyki
Statystyki znajdują się wśród szczególnie przydatnych elementów wizytówek Google. Za ich sprawą mamy dojście do listy fraz wpisywanych przez użytkowników, na jakie pokazana jest wizytówka. Co więcej możemy zobaczyć w jaki sposób klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie wskazuje ilość klientów, którzy wyszukują wizytówkę wpisując adres lub nazwę firmy. Statystyki zapisują również ilość klientów, jacy trafiają na wizytówkę poprzez kategorie, usługi i produkty lub przeglądając podobne marki. Obok tego można ocenić ilość wyświetleń wizytówki w mapach Google albo w wyszukiwarce. Wartościowe są też statystyki pokazujące liczbę wizyt na witrynie internetowej, pytań o trasę i połączeń telefonicznych.
Produkty i usługi
Uzupełnianie produktów i usług do wizytówki Google pozwala darmowo ukazać potencjalnym klientom zakres działań firmy. Poprzez tę możliwość klient dokładnie wie, czym zajmuje się konkretna firma i co znajduje się w jej ofercie. Tą metodą możemy zaprosić go do odwiedzenia strony internetowej, e-sklepu albo przekonać go do skorzystania z usług.
Zdjęcia
Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko ją uatrakcyjniają, ale przyjmują też znaczenie dla jej wyświetlania. Da się wstawiać je do wpisów, usług, produktów. Co więcej wizytówka umożliwia pokazanie firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także dodania materiałów stworzonych w czasie pracy albo przedstawiających zespół. Interesującą możliwością są też zdjęcia 360° i pliki wideo.
Czat
Funkcja czatu w Google Moja Firma pozwala na ekspresowy kontakt pomiędzy klientem, a firmą. Jedyne, co trzeba zrobić to ściągnąć aplikację Moja Firma na komórkę i uruchomić funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób można wymieniać się informacjami i udzielać odpowiedzi na wiadomości klientów. Trzeba jednak wiedzieć, że czat będzie skuteczny tylko gdy będziemy w stanie stale sprawdzać skrzynkę odbiorczą i szybko udzielać odpowiedzi na nadesłane wiadomości.
Witryna
Możliwość wykonania firmowej strony przez Google Moja Firma, może przede wszystkim sprawdzić się dla tych, którzy do tej pory nie zdecydowali się na posiadanie strony internetowej. Dzięki business site można zbudować przejrzystą witrynę biznesową na podstawie danych zawartych w wizytówce Google. Dodatkowo funkcja Moja Firma zapewnia łatwe w obsłudze narzędzia edycji, jakie pomogą w niewielu krokach zbudować estetyczną witrynę biznesową. Możliwość ta jest absolutnie darmowa.
Użytkownicy
Zarządzanie wizytówką w Google może stać się bardzo proste zwłaszcza, że do każdej wizytówki można dodać użytkowników nastawionych na ich tworzenie lub aktualizowanie. Dzięki temu współpracownicy też mogą otrzymać dojście do wizytówki i ją współtworzyć.