Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?
Czerwiec 8, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Wrzesień 7, 2017

Oczywistym jest, że środowisko internetu daje nam bardzo dużo perspektyw w dziedzinie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w przytoczonym temacie sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to dziś potrzebna technika dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę w sieci. W dzisiejszym tekście przeanalizujemy co to jest marketing internetowy i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby wgłębić się w dyscyplinę powiązaną z marketingiem w sieci, powiedzmy sobie wpierw jak działa sam marketing. Niemało ludzi stawia to na jednej półce z promowaniem konkretnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma nieść za sobą profity w postaci dotarcia z naszym produktem do możliwie najliczniejszej grupy Konsumentów. Żeby to miało miejsce, należy zadbać o wiele elementów, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promocji, określenie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie wdrażania procesu, niezbędna będzie systematyczna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Odbiorców.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała charakterystyczna dziedzina marketingu – marketing w internecie, nazywany także e-marketingiem. Czemu jest tak ważny? Przedsiębiorcy i właściciele firm otwierają się na działania w sieci, aby zaczerpnąć korzyści z plusów internetu i znaleźć kolejnych Odbiorców. Marketing on-line to wypadkowa wszystkich zabiegów, które kojarzymy z normalnej formy marketingu, ale do ich realizacji użyjemy internetu. Jeśli nasze metody będą dobrze funkcjonować, to wówczas pozycja naszej firmy w internecie znacznie ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, połączone z jej korzystnym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Najważniejszym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu internetowym jest strona www naszej spółki. Z najważniejszych różnic między powszechnym marketingiem, a marketingiem w sieci wskazujemy z pewnością rolę Klienta. Nie będzie ona tutaj bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przekazywanie poglądów na temat naszej pracy oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najczęściej spotykanych działań, z którymi zmierzymy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogi
– emailing

Analizowaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, tymczasem w tym artykule skupimy uwagę na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć dużo profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dziedzina e-marketingu może być wyjątkowo skuteczna, jeśli naszym celem jest znalezienie nowych Konsumentów, ale przede wszystkim –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opierających się na oddaniu relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing opiera się zwłaszcza na wydawaniu w internecie treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Konsumenta, który zdecyduje się zostać z naszą marką na stałe. Oczywistym jest, że wiele zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Tematyka musi być dopasowana do jej upodobań, obyczajów oraz co również ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w przeróżnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę powinniśmy przykładać do wartości pokazywanych przez nas treści. Kiedy Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to w takiej sytuacji zwiększy to nasze szanse na bycie na lepszej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Zadbajmy, by teksty były autorskie i nietypowe. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Ta odmiana marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w promowanej specjalności, tudzież jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, może znacznie rzutować na ewentualnych Klientów. Gdy dokonujemy selekcji influencera powinniśmy się kierować specjalizacją, w jakiej się obracamy. Jeżeli chcemy reklamować sklep z odzieżą, wówczas świetnym pomysłem jest zatrudnienie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

W znalezieniu właściwego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, żeby przed zatrudnieniem influencera do lansowania Twojej marki, klarownie ustalić cele i rozważyć jaki budżet możesz na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zatrudnienie influencera powinno być fragmentem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Ogrom możliwości, ale oprócz tego mnóstwo pracy do zrobienia, jeśli nasze działania ma przynieść określony rezultat. Nasze działania powinny być starannie zaplanowane, a potem bezustannie musimy reagować na zmiany na rynku.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok