Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – moc możliwości
Czerwiec 12, 2017

Obecnie da się zauważyć, że bez odpowiedniego propagowania strony internetowej, perspektywy na dobre wyniki naszej działalności są relatywnie małe. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google stworzyło wielowymiarowy system, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Konsumentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Klientów z pobliża, potrzebne jest należyte wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma masa składników, które opiszemy w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to łatwo zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wskaże nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania nie kłamią – przeszło 95% Odbiorców szuka priorytetowo firm i usług z ich okolicy, aby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Musimy zrobić co w naszej mocy, żeby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a ponad 80% korzystających z smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, koniecznie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż niezwykle istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty i pilnować, żeby teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz pochylić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
– linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wieści o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle ważne będzie założenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia wizytówek spółek, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i merytorycznej znajomości tematu.

Żeby jeszcze zwiększyć swoje widoki na pozyskanie lokalnych Klientów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Musimy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, wzbogacamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je aktualizować. Następnie generujemy dla Twojej firmy oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj jako nazwa zakładu. Jeżeli już przejdziemy przez tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz zredagować opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość determinują to, na jakiej pozycji znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy sporą liczbę przychylnych opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Kontrahentów oraz wypracowanie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na znalezienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Strona używa cookies
Ok