Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to łatwo zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wskaże nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania nie kłamią – przeszło 95% Odbiorców szuka priorytetowo firm i usług z ich okolicy, aby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Musimy zrobić co w naszej mocy, żeby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a ponad 80% korzystających z smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, koniecznie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.
Podobnie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż niezwykle istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty i pilnować, żeby teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz pochylić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
– linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wieści o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,
Niezwykle ważne będzie założenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia wizytówek spółek, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i merytorycznej znajomości tematu.
Żeby jeszcze zwiększyć swoje widoki na pozyskanie lokalnych Klientów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Musimy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, wzbogacamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je aktualizować. Następnie generujemy dla Twojej firmy oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj jako nazwa zakładu. Jeżeli już przejdziemy przez tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz zredagować opis działalności.
Należy pamiętać – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość determinują to, na jakiej pozycji znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy sporą liczbę przychylnych opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Kontrahentów oraz wypracowanie przewagi nad rywalami.
Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na znalezienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.
Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/