Kubek termiczny contigo - Kubek termiczny na prezent najlepszy kubek do pracy
Termiczny kubek Contigo idealny na każdą okazję
3 września, 2020
Okna w budownictwie pasywnym
15 września, 2020

Wizytówki dostępne w mapach Google są doskonałym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google mamy dostęp do namiarów przedsiębiorców z wielu branży. W ten sposób użytkownik może bez problemu odnaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów albo usług. Żeby znaleźć się na liście firm w konkretnej lokalizacji należy zarejestrować swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Wśród dostępnych usług Google trzeba odnaleźć usługę Google Moja Firma oraz postępując zgodnie z instrukcjami uruchomić profil. Każdy następny etap przybliża nas do utworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić podstawowe dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej położenie oraz dane kontaktu, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe dane wizytówka jest gotowa do korzystania. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w poszczególnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka została całkowicie aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma dystans względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep bądź usługi zwykle sugerujemy się tym, jak daleko znajduje się od domu, ze względu na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa szansa na wyższy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność względem frazy kluczowej. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym albo zawarta na jej stronie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą dodatnio zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, adres i telefon  należy uzupełnić o inne równie potrzebne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi podanymi na stronie internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Obok tego należy dodać kategorie oraz podkategorie, które pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, tj. jej zakres działań. Ważna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest również pozyskanie atrybutów. Atrybuty są połączone z informacjami o firmie. Dla przykładu wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking lub czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, dlatego że tworzone są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Same opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, z uwagi na to warto się o nie postarać oraz co ważne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Uzupełnij usługi, produkty, unikalny opis oraz zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, by wskazać najistotniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego należy skupić się nad tą częścią opisu. Ponadto dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje usługi i produkty. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także być może zachęci większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje również wstawianie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale także umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne publikowanie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google zaproponować klientom ciekawych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony internetowej albo skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają opublikowanie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, którym możemy linkować do dowolnej strony, np. podstrony z opisem usług albo innego miejsca. Tego rodzaju wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez długi czas (czas można ustawić nawet do roku), może stać się elementem marketingu treści, gdzie będziemy oferować klientom garść przydatnej wiedzy z branży. Regularna publikacja będzie traktowana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, ze względu na co warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są dość ważnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, blogami, portalami czy innymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można zostawić link. Obszerny profil linków da Google znak, że warto pokazać wizytówkę w czołówce pozycji, dlatego że odsyłają do niej odmienne interesujące strony. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok