W kompletnej branży transportowej pojazdy ciężarowe pełnią dziś istotną rolę. Możliwości tychże samochodów są olbrzymie – dostarczają praktycznie każdy rodzaj ładunku i w odróżnieniu od transportu kolejowego, czy morskiego, są w stanie dojechać w każde, nawet najbardziej problematyczne miejsca. Jest to niezwykle istotne przy transportowaniu takich produktów jak paliwo, które przez wzgląd na swoje właściwości jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów na rynku. Paliwo dokładnie mówiąc napędza światową gospodarkę. W szczegółowych przepisach nawiązujących do transportu drogowego jest ono uważane za materiał niebezpieczny. Restrykcyjne przepisy ADR (światowej konwencji dotyczącej drogowego transportu towarów i ładunków niebezpiecznych) określają warunki bezpieczeństwa transportu paliwa. Mówią one nie tylko o kwestii zachowań kierowców, wymogów formalnych, ale również rodzaju pojazdu.
Paliwo przewozi się współcześnie w cysternach paliwowych. Rozróżniamy dwa zasadnicze typy cysterny na paliwo – autocysterny o pojemności od 6 do 25 m3 i naczepy typu cysterna o pojemności użytkowej mierzącej od 18 do 60 m3. Cysterny paliwowe, prócz możliwości przewozu paliwa, mogą także przewozić substancje w stanie ciekłym, lotne, konsumpcyjne i chemiczne. Normalnie są one zaopatrzone w pompy rozładunkowe i licznik mierzenia objętości ładunku. We wnątrz cysterny znajduje się bardzo często jedną lub więcej komór, które zapewniają dokładną dystrybucję towaru, oraz możliwość przewozu kilku ładunków za jednym razem. Przede wszystkim nowe cysterny na paliwo gwarantują bezpieczny transport, co jest jednym z najpoważniejszych wyzwań firm spedycyjnych.
Którą cysternę wybrać? Na co patrzeć przy kupnie cysterny na paliwo? Jakie są najważniejsze normy przewozu paliwa? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących cystern znajdziecie poniżej.
Nowe cysterny, oferowane na polskim rynku przez dwie współdziałające ze sobą firmy – Bioeco Holding i Sacim, to nie tylko jedne z najlżejszych w Europie cystern, ale również najbardziej nowoczesnych. Cysterny na paliwo Bioecosacim charakteryzują się eliptyczną eliptycznym przekrojem, zastosowanym w celu poprawy równowagi skrętnej samochodu i obniżenia środka ciężkości. Połączenie tych dwóch wartości sprawia, że cysterna znakomicie radzi sobie na uciążliwych drogach. Niewielka waga i duża ładowność przegrody sprawiają, że naczepa z cysterną jest znakomitym rozwiązaniem dla dużych, jak i małych firm spedycyjnych. Cysterna jest w stanie przetransportować jednorazowo do nawet 28 ton ładunku. Wszystkie elementy, z jakich zbudowana została cysterna są zgodne z wytycznymi ADR. Cysterna jest bowiem zbudowana z aluminium EN AW 5186. Zbiornik i falochrony mają grubość min. 5mm. Cysterna ma funkcję załadunku górnego i dolnego, co znacznie optymalizuje pracę osób transportujących paliwo, jak i pracowników przejmujących produkt. Cysterny paliwowe Bioecosacim to produkt na który warto zwrócić uwagę przy poszukiwaniach nowoczesnych rozwiązań dla swojej firmy.
Kluczową i najważniejszą rzeczą przy kupnie cysterny jest grubość ścianki cysterny. Transportowy
Dowóz Techniczny nie zawsze wydaje zezwolenia na dopuszczenie cysterny do transportu drogowego w naszym kraju. Kupując cysternę za granicą dobrze jest się szczegółowo upewnić, czy grubość ścianki jest spójna z polskim ustawodawstwem i mieści się w granicach 6 mm dla cysterny o średnicy większej niż 1,8m, oraz 5 mm dla cysterny o średnicy mniejszej niż 1,8m. Niezawodność transportu zależna jest także od zabezpieczeń przed uderzeniem poprzecznym. Należy skontrolować, czy dany gatunek cysterny posiada stosowne falochrony i pierścienie (wewnętrzne lub zewnętrzne). Nie mniej znaczące są również elementy takie jak
zawieszenie pneumatyczne, hydrauliczne amortyzatory i wysokiej jakości tarcze hamulcowe. Zwróć także uwagę, czy cysterna jest wyposażona w licznik do pomiaru objętości przelewanej cieczy, co zdecydowanie optymalizuje pracę z pojazdem.
Paliwa zaliczane są do ładunków masowych ciekłych i niespożywczych . W wymieszaniu z powietrzem tworzą łatwopalne mieszanki co powoduje, że mogą stanowić bezpośrednie zagrożenie dla organizmów żywych. Objęte są przepisami ADR, czyli konwencji dotyczącej drogowego przewozu towarów i ładunków niebezpiecznych. W rozumieniu tego dokumentu załadunek paliwa powinien odbywać się metodą ciśnieniową. Kierowca jest zobligowany przed każdym załadunkiem zbadać stan techniczny cysterny, jak i samochodu, którym przewozi ładunek. Napełniając cysterny paliwowe należy pozostawić wolną przestrzeń, ze względu na zmieniające sie warunki temperaturowe Osoba transportująca towary niebezpieczne powinien posiadać niezbędne dokumenty. Powinien on także zadbać o odpowiednie oznakowanie samochodu. Są to właściwie najważniejsze zasady których respektowanie ma wpływ na bezpieczeństwo przewozu paliwa w cysternach.
Porządna konstrukcja cysterny i wysoka jakość materiałów, z których została zbudowana, to wręcz najistotniejsze cechy, które mogą decydować o bezpieczeństwie komunikacji drogowej. Cysterny paliwowe firmy Bioecosacim to w zasadzie zestawienie tych dwóch aspektów. Pracownicy obu połączonych korporacji zadbali o to, aby jakiekolwiek części zamienne były łatwo dostępne. Po za znakomitymi cysternami, firma Bioecosacim daje swoim Klientom korzystny system zakupu produktów. Spłata leasingu rozłożona jest jest na okres od 36 do 60 miesięcy, , a opłata początkowa wynosi zaledwie 20% wartości cysterny. Firma może także zaproponować usługę wynajmu cystern paliwowych, zwracając uwagę na kompleksowe oczekiwania swoich Klientów.
Już dzisiaj możesz nabyć nowe cysterny w bardzo dostępnych cenach. Zapraszamy na stronę www firmy Bioecosacim po więcej informacji: cysterny paliwo.