Depilacja depilacja za pomocą wosku depilacja w toruniu depilacja rabaty
Depilacja laserowa i depilacja woskiem
Marzec 24, 2017
Nogi drewniane balustrady i poręcze drewniane Tralki drewniane
Nogi drewniane – ciekawa dekoracja twojego domu
Marzec 25, 2017

Pojazdy uprzywilejowanie – zdobywanie uprawnień, wymagania, rodzaje kursów

Pojazdy uprzywilejowane kursy Kursy dla kierowców

Co zawiera kurs na pojazdy uprzywilejowane?

W kilkunastu ośrodkach zajmujących się ulepszaniem metody jazdy mamy możliwość odszukać propozycję szkoleń dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od dłuższego czasu cieszą się dużą popularnością – zarówno te na karetki, jak również na pojazdy dla pracowników ochrony. Ten fakt nikogo nie dziwi – można po nich natychmiast znaleźć pracę. Nadmienione kursy mają nade wszystko przygotować osobę za kierownicą do właściwego postępowania w różnych okolicznościach, niekiedy niezmiernie złożonych oraz wyjątkowych. Praktykowanie manewrów na jezdni, przejeżdżanie w sytuacji alarmowej przez przecięcia dróg na czerwonym świetle lub przekraczanie prędkości oraz nieoczekiwane zatrzymywanie pojazdu – to wyłącznie niektóre z ćwiczeń, które stoją przed kierowcami. Najczęściej szkoleniowcom mocno zależy, aby kierowca opanował sztukę sterowania pojazdem wtedy, gdy zdaje się, że to nierealne. Utrata władzy w każdej sekundzie potrafi spowodować ciężki wypadek. Adresatami szkolenia są kierowcy, którzy zamierzają pracować w obywatelskich organizacjach zajmujących się chronieniem ludzkiego zdrowia i życia, kontrolą porządku publicznego, przekazywaniem wartości pieniężnych albo hamowaniem pożarów.

Program zajęć skupia więc zadania praktyczne realizowane na różnych obszarach: na płytach poślizgowych bądź torze szkoleniowym. Kurs początkowy trwa 14 godzin oraz zawiera 6 godzin zajęć teoretycznych i 8 godzin warsztatów praktycznych. Jakie problemy mają możliwość pojawić się na zajęciach? W głównej mierze z zakresu przepisów ruchu drogowego, problematyki pojawiania się wypadków na drodze, psychologii transportu albo techniki jazdy w ograniczonych warunkach. Szkolenie kończy się naturalnie sprawdzianem z części teoretycznej oraz części praktycznej.

Egzamin z części wykładowej trwa 25 minut oraz mieści w sobie 20 pytań w formie testu. Kierowca musi oznaczyć poprawnie wyłącznie jedną odpowiedź. Dodatni efekt egzaminu możemy otrzymać, jeśli co najmniej 16 odpowiedzi jest prawdziwych.

Sprawdzian z części praktycznej mieści w sobie ukończenie wybranych manewrów, m in. slalomu bądź hamowania na zakręcie. W przypadku kiedy kierowca niedokładnie skończy dwa razy to samo polecenie, osiągnie odmowny wynik z testu.

Czego wymaga się od kursantów?

W pierwszym rzędzie jest przedstawienie prawa jazdy dowolnej kategorii. Oczywiście ktoś, kto chce być kierowcą – konwojentem czy kierowcą samochodu policyjnego, musi obligatoryjnie posiadać doświadczenie. Uczestnikiem zajęć krótko mówiąc nie może być więc osoba, jaka przed momentem dostała prawo jazdy. Długość dowolnego kursu jest dostosowywana do wiedzy i umiejętności każdego kierowcy (kurs podstawowy, kurs uzupełniający). Koniecznym wymogiem jest także ukończenie 21 lat oraz przedstawienie aktualnego potwierdzenia od specjalisty medycyny pracy i od psychologa. Ustalą oni, czy nie ma określonych przeciwwskazań do zatrudnienia w charakterze profesjonalnego kierowcy.

Jak stres wpływa na pracę kierowcy?

W trakcie zajęć wszyscy uczestnicy będą zdobywać wiedzę z obszaru psychologii komunikacji drogowej. Na warsztatach zapoznają się z problemem stresu, który nadzwyczaj mocno oddziałuje na działanie za kierownicą. Jego centrum mogą być skrajnie uciążliwe sytuacje na drodze bądź sytuacje życiowe przewożonych osób. Zajęcia teoretyczne mają za cel przybliżyć uczestnikom takie trudności, jak: wpływanie osobowości na podejmowanie decyzji w czasie podróży, głębokiego stresu, alkoholu i pozostałych środków narkotycznych na płynność sterowania pojazdem.

Psychologia przewozu obejmuje elementy psychologii poznawczej, psychofizjologii, psychologii klinicznej oraz dużej liczby innych dziedzin. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych nie będzie egzekwowana wnikliwa znajomość wszystkich problemów, ponieważ jest to materiał studiów podyplomowych. Ostatnio owa dyscyplina prężnie się rozwija, ponieważ ogromna liczba kierowców zamierza mieć konkretną specjalizację, przykładowo zamierza przewozić wartości pieniężne albo schorowanych pacjentów do szpitala.

Zaś z drugiej strony wielu psychologów jest zaintrygowanych badaniem osób z prawem jazdy, jako grupy społecznej wyjątkowo narażonej na stres i rozmaite inne uciążliwości. Można tu wyszczególnić chociażby zbyt dużą ilość godzin spędzonych w samochodzie, ograniczone stosunki z rodziną (u kierowców działających w transporcie zewnętrznym) albo większe procentowo narażenie na wypadki drogowe.

Kierowcy na kursie dzieleni są na trzy grupy

Pierwsza grupa kursantów – tutaj będą zapisane te osoby, które dobrze znają kodeksy, mają utworzone prawidłowe nawyki oraz wcale nie wywołują jakiegokolwiek niebezpieczeństwa w czasie prowadzenia pojazdu. Trenerzy będą opierać się na dwóch korzystnych zaletach takich kierowców: umiejętności dostrzegania niebezpieczeństwa oraz na chęci „uczenia się na błędach”.

Druga grupa kierowców – do niej zapisani będą kierowcy, którzy niechcący powodują zagrożenie dla innych uczestników jezdni. Planują wyeliminować swoje błędy (mino, że robią ich sporo), chcą uczyć się stosownego reagowania w skrajnych warunkach.

Trzecia grupa kursantów – do niej będą należeli kierowcy, jacy celowo wywołują przeróżne zagrożenia oraz intencjonalnie zachęcają innych do brawurowych zachowań. Równolegle planują naprawić swoje braki i wykazują się gotowością zdobywania kompetencji oraz rozwijania swoich umiejętności.

Jeżeli chcesz wiedzieć dużo więcej, kliknij w ten link – http://www.szkoly-jazdy.com.pl/kursy-prawo-jazdy/pojazdy-uprzywilejowane/

Strona używa cookies
Ok