siatka na krety siatka przeciwko kretom siatka rabatowa
Siatka przeciw kretom
Luty 27, 2017
nieruchomości Grudziądz nieruchomości Świecie ogłoszenia nieruchomości Grudziądz doradca kredytowy Grudziądz kredyty Grudziądz
Bezpieczne kupowanie mieszkania
Marzec 1, 2017

Sposoby serwisowania skuterów

skutery Kymco serwisowanie skuterów miejskich pielęgnacja skutera Kymco

Jak poprawnie dbać o skuter?

Większość Odbiorców, którzy planują zakup skutera, nie za bardzo uświadamia sobie jak odpowiednio o niego dbać. Od należytej pielęgnacji zależy bowiem – mówiąc pokrótce – jego „żywotność”. Będziemy mieli szansę go wykorzystywać dłużej, natomiast przejażdżka nim będzie bardziej wygodniejsza. Jakie działania powinniśmy przeprowadzić? Po pierwsze: w ogóle nie torturować motoru nierówną jazdą, czyli z manetką do oporu, ponieważ może to wyraźnie wzmóc temperaturę napędu, a w następstwie tego go zniszczyć. Dodatkowo wszelkie pokazy kaskaderskie trzeba niestety spostrzegać w domu na ekranie laptopa bądź telewizora. Chodzi tutaj niewątpliwie o natychmiastowe hamowanie czy przejażdżkę na jednym kole (najczęściej tylnym). Taka podróż “wystawia na próbę” nasze zdrowie, natomiast nieraz życie, jeśli jest połączona z ogromną prędkością. Przykładowo skuter Kymco powinniśmy czyścić manualnie. Myjka pod ciśnieniem nie starczy, żeby gruntownie wyczyścić wszystkie fragmenty (nade wszystko te najdrobniejsze). Należałoby spędzić przy takiej maszynie dużo więcej czasu. Przejrzeć dokładnie po każdej podróży wygląd jednośladu, m in. w poszukiwaniu jakichkolwiek możliwych awarii. Powinniśmy wypolerować wydech, zweryfikować czy w jakimś miejscu nie posiada korozji oraz czy hamulce są w właściwym stanie. Zaleca się raz w tygodniu sprawdzenie stanu żarówek oraz opon. Oprócz tego nie można przekraczać akceptowalnego przeładowania, zatem sumy bagażu, który mamy możliwość ze sobą zabrać.

Gdy musimy ze skuterem udać się do serwisu…

Wszystko zależy od tego, czy mamy dwusuwowy bądź czterosuwowy skuter. W przypadku czterosuwowego należność na pewno będzie trochę wyższa. W przypadku skutera dwusuwowego serwis Kymco obejmuje: podmianę oleju w przekładni, kontrolowanie stanu zapłonu silnika, monitorowanie działania układu hamulcowego, weryfikowanie ciśnienia w kołach, zawieszenia, wyglądu światła, czyszczenie napędu i gaźnika oraz wszystkie odmienne ogólne prace, które my samodzielnie zasugerujemy, przykładowo uwolnienie się od konkretnej awarii. Jeżeli mamy motor czterosuwowy serwis obejmuje oprócz tego wymianę oleju w motorze, czyszczenie filtra oleju i przystosowanie zaworów. Należałoby samodzielnie ochraniać skuter przed szkodliwymi czynnikami, m in. solą na drodze w ciągu zimy. Wtedy nie powinniśmy nią jeździć, albowiem sól jest istotnym czynnikiem tworzenia się rdzy na wydechu. Po zimnych miesiącach trzeba wymienić olej i pozostałe płyny, m.in. olej hamulcowy, przekładniowy oraz do łożysk.

Gdzie najlepiej zrobić serwis motocykla?

Zwykły warsztat oraz renomowany posiadają prawdopodobnie tyle samo walorów jak i niedoskonałości. Powinnyśmy tymczasem poświęcić im sekundę, aby potem nie żałować niewłaściwej decyzji. W upoważnionej stacji, gdzie dokonuje się sprawdzania stanu technicznego oraz naprawy jednośladów, mamy szansę liczyć na staranność oraz znakomitą jakość wykonywanych usług. Przegląd każdorazowo jest organizowany zgodnie z ustalonym harmonogramem, natomiast stwierdzeniem jego zrobienia jest podkreślenie tego w książce gwarancyjnej. Odbiorcy, którzy posiadają nowiutkie jednoślady Kymco, muszą przychodzić za każdym razem w określonym wcześniej czasie. Jeżeli skuter będzie miał jakąkolwiek poważną awarię, wówczas ASO w ramach gwarancji może przeprowadzić darmową reperację. Dużym plusem powyższego serwisowania jest szansa późniejszej sprzedaży pojazdu za uczciwą stawkę.

Zaletą zwyczajnych warsztatów jest bezspornie cena. Wielokrotnie w ASO należy zapłacić parę razy więcej za bliźniaczą usługę. Z tej przyczyny posiadacze jednośladów nierzadko planują naprawy i konserwację akurat w takich punktach. Dobrze jest, jeżeli mechanik jest z tym obeznany, m in. nabył zawczasu doświadczenie w konserwacji określonych modeli tych maszyn. Spotkać się można też ze stwierdzeniem: “Z pewnością nie będę takiego motoru odnawiał, bo się zwyczajnie na takiej tematyce praktycznie w ogóle nie znam”. W tej sytuacji mechanik przynajmniej jest wobec nas szczery. Niekorzystnym rezultatem będzie tutaj niedobór wiedzy, jaki jest wywołany tym, że nieuwierzytelnione warsztaciki nie mają najzwyczajniej w świecie dostępu do fachowych przeszkoleń. A w związku z tym do bieżących wiadomości, np. o niesamowicie zagmatwanej elektronice w określonym rodzaju motoru. Mamy szansę w takim przypadku telefonować do wielu serwisów, z czego większość nawet nie podejmie się przeprowadzenia usługi. Niezależne punkty mogą niemniej specjalizować się w dziedzinie motocykli, m in. cross i w takiej sytuacji mamy okazję otrzymać solidną usługę za umiarkowaną cenę.

Ostatecznie powinniśmy zauważyć, że gwarancja od producenta właściwie nie obejmuje w szeregu przeróżnych okoliczności, np. jeśli zamontujemy w swym motocyklu komponenty od nieupoważnionego producenta albo jeśli wcale nie będziemy wykorzystywali skutera zgodnie z przeznaczeniem (m in. będziemy wykraczać poza akceptowalną szybkość, kierować nieustraszenie na jednym kole). Jeżeli chcesz wyszukać o wiele więcej zajmujących informacji w kwestii motorów wejdź w ów odnośnik – Skuter Kymco

Strona używa cookies
Ok