Od dłuższego czasu da się zauważyć, że bez skutecznego wypromowania strony internetowej, szanse na powodzenie naszego biznesu są dość nieduże. Całe szczęście, że, dzięki rozwojowi technologii, Google wymyśliło wielowymiarowy mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Konsumentów z Twojej okolicy, potrzebne jest odpowiednie pozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie masa elementów, które przeanalizujemy w poniższym artykule.
Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to bez trudu sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wskaże nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – powyżej 95% Odbiorców szuka w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Należy uczynić co w naszej mocy, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a powyżej 80% używających nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy masz własną restaurację, bezwarunkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?
Analogicznie jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale bardzo istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz dbać o to, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba na tym etapie pochylić się nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
– linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących firmę – pilnujmy danych, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy wyszukiwarka potraktuje nas jako niewiarygodnych,
Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps
Szczególnie istotne jest założenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do kreowania wizytówek zakładów, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że wyszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest przesadnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i określonej znajomości tematu.
Żeby dodatkowo zwiększyć swoje perspektywy na przekonanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i zastanowić się, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Po tytule, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy periodycznie je aktualizować. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej firmy oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa firmy. Gdy już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać właściwą grafikę oraz napisać opis działalności.
Pamiętajmy – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy sporą liczbę przychylnych opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz kreowanie handicapu nad konkurencją.
Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy sposób, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego z pewnością pomoże Ci poczynić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.
Po więcej informacji