Intrygujące koncepcje na tworzenie stron rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, bowiem coraz więcej Kontrahentów w Polsce kupuje produkty poprzez internet, natomiast do punktów stacjonarnych idą tylko zaznajomić się z określonym wyrobem (więc tym, jak on w naprawdę wygląda). Istnieją sytuacje, że pełne sklepiki przekierowują swoją działalność do wirtualnego świata, zostawiając puste lokale i licząc na pokaźne oszczędności. Oprócz tego każdy Nabywca niekiedy może liczyć na to, że wyrób jest doprawdy dobrej jakości, m in. żaden inny Klient go wcześniej nie przymierzał. Skromne i wielkie przedsiębiorstwa zgłaszają się zatem do agencji reklamowych, żeby one zajęły się skonstruowaniem intrygującej i praktycznej strony internetowej. Konstruktorzy stron tworzą stąd coraz to bardziej oryginalne strategie, w części bazujące na WordPressie.
Najsilniejszym stylem w 2016 roku była jednolitość części obrazkowej i ustawienia wszystkich aspektów na stronie. Na ogół była ona podzielona na dwie lub trzy części, lecz odbiorcy ekspresowo się znudzili „klonowanymi” wzorami. Wszelakie słynne witryny, m in. sklepów z ubraniami, wyglądały podobnie, a to bez wątpienia przedłożyło się na sprzedaż. Obecnie układ strony internetowej, projektowanie grafiki oraz kolejnych aspektów absolutnie nie następuje już na wspomnianych regułach. Webmasterzy zmierzają do zaprezentowania charakterystycznych cech specjalności Klienta.
Styl ten był niezwykle modny oraz bazuje na zagospodarowaniu poprzez grafikę pełnej szerokości ekranu. Głównie – czujność odbiorcy krótko mówiąc nie rozprasza się na pozostałe drobiazgi, po drugie – przekonuje dobrze dopasowaną grafiką do dalszego oglądania strony. Ekrany początkowe wypełnione są całkowicie zdjęciami, grafiką z jakimś przekazem czy przełącznikami akcji. Mogą być zastygłe czy spełniać funkcję slydera. Sporym atutem jest to, iż owe fragmenty wpasowują się na potrzeby wyświetlaczy na laptopach i ogromnych monitorów. Doskonałej jakości grafikę powinno wykonać nieamatorskie studio graficzne.
Szeroka, świetnej jakości grafika przyciągnie oko niejednego Odbiorcy. To oryginalny projekt, by wzbogacić design strony. Część użytkowników jest wzrokowcami, stąd jeszcze bardziej opłaca się w taki komponent zainwestować. Absolutnie nie korzystajmy jednak z tzw. banków nieodpłatnych fotografii, zwłaszcza wtedy, kiedy nasza marka ma się faktycznie kojarzyć z profesjonalizmem. Dużo lepiej powierzyć opracowanie elementów graficznych skutecznemu grafikowi, który zadba o to, aby wszystkie miały idealny klimat i harmonizowały z planem strony.
Material design to kierunek bazujący na gładkich kolorach oraz na użyciu świateł oraz cieni. Google natchnęło się w tym przypadku typowym papierem oraz atramentem. Centralnym zamiarem było podwyższenie jasności witryn, a także poprawienie błędów, które były dostrzegalne w trendzie flat. Mówiąc w skrócie, material design to: usytuowanie w trójwymiarze (identycznie z drabiną podzespołów), zdecydowane oraz perfekcyjnie wpasowane odcienie (jeden kolor centralny oraz kolejny kolor pomocniczy, m in. do odznaczeń), praktyczne ikonki (maksymalnie naturalne, z nieskomplikowanymi wykończeniami prostych, z wykorzystaniem proporcji 2dp), zdjęcia i ryciny wektorowe (dopasowane do nastroju strony; tekst ulokowany na grafice musi koniecznie widnieć na gradiencie; ogólnie rzecz ujmując nie można przesadzić z przyciemnianiem) oraz typografia oparta o styl Roboto.
Większość odbiorców Internetu w zasadzie nie uzyskuje od sprzedających tego, czego się domagają. Trafiają na stronę i co widzą? Nudny projekt logo, multum zbędnych artykułów (jakie mają możliwość przewijać nie widząc końca), a w ostateczności są obsypywani ulotkami informacyjnymi o tym, ażeby bezwzględnie wpisać się do newslettera, wybierać z wielu okazji (jakie na pewno za sekundę się zakończą) lub porozmawiać z konsultantem (który co chwilę podłącza się na czacie i bynajmniej nie jest to „żywa persona”). Klienci potrzebują tego, ażeby osiągnąć emotywną więź z towarem albo jeśli to wykonalne – ze sprzedawcą. Absolutnie nie chodzi tu o „targowanie się”, ale możliwość zaufania. Genialnym pomysłem jest zatem opowiedzenie cokolwiek o własnej działalności gospodarczej. W ostatnim czasie definiuje się to wyrażeniem „storytelling”, a więc opowiadanie o takich rzeczach, jak: kim jest każdy członek firmy, co potrafi zaoferować firma itd. Wymieniona strategia reklamy w szybszym tempie dociera do konsumentów oraz przynosi atrakcyjniejsze rezultaty aniżeli męczące okna, które wyskakują „zza węgła”.
Jeżeli planujesz dowiedzieć się dużo więcej, wejdź w odsyłacz z boku – Agencja reklamowa Toruń – a znajdziesz dużo więcej informacji.