Wszyscy świetnie rozumiemy, że Internet stanowi morze możliwości oraz również bezmiar współczesnych narzędzi, które mają wspomagać w pozyskiwaniu kolejnych Kupujących oraz ugruntowywaniu solidarności „starych”. Prócz promocji zewnętrznej oraz wewnętrznej, która wbrew temu, co się powszechnie mówi, wyjątkowo skutecznie wpływa na potencjalnych kupców, mamy na dodatek swobodę wyzyskiwania Internetu do promowania własnej marki i upubliczniania swoich autorskich produktów lub usług. Konwencjonalna reklama w formie zbyt trywialnej bądź namolnej niestety nie da takich rezultatów, jak sprytnie wymyślona oraz wypozycjonowana strona internetowa. Dlaczego? Na niniejsze pytanie postaramy się w obecnej chwili rzeczowo i fachowo odpowiedzieć.
Teraz powinniśmy sobie w tym czasie odpowiedzieć na określone pytania: czy nakreślając swoją stronę internetową myśleliśmy o nabywcach czy o tym, co nam się przede wszystkim podoba? Czy teksty zamieszczone na własnej są należytej jakości, czyli proste, zrozumiałe oraz kompetentne? Czy wystarczająco często poprawiamy naszą stronę? Czy w sporządzonych tekstach wprowadziliśmy zwroty kluczowe, które linkują do dalszych podstron? Dobrze skonstruowana strona internetowa wcale nie będzie na 100-nej pozycji w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce internetowej którą jest Google. I nie chodzi tutaj jedynie o sprawy dotknięte w zadanych powyżej pytaniach. Triki na pozycjonowanie stron internetowych, które blogowicze stale zamieszczają w sieci, tak naprawdę są tylko ogólnikami. Oznacza to, iż praktycznie w ogóle nie wypozycjonujemy strony bazując na nich. Nikt nie wyjawi tajemnicy pozycjonowania na blogu, zwłaszcza jeśli jest to jego profesja. Kierujmy się zasadą racjonalizmu – ulokowanie strony firmy na głównej stronie w wymienionej wyszukiwarce niemało kosztuje, głównie jeśli dążymy do tego, aby się ona w czołówce utrzymała dłużej aniżeli parę minut. Nierzadko można kupić artykuły za przysłowiowe „parę groszy”, jednak zawsze pozycjonowanie robi się jako spam. Rezultat? Firmowa strona jest wstrzymana przez Google.
Oczywiście własną stronę internetową mamy możliwość zbudować samodzielnie. Pozostaje jednakże pytanie: jak będzie „studiowało” ją Google? Nierzadko mamy wrażenie, iż całość zrobiliśmy tak jak być musi, ale strona ląduje na następne miejsca w wyszukiwarce. Zapewne skorzystaliśmy z dowolnego szablonu (odpłatnego lub gratisowego) i standardowo „wypełniliśmy go” artykułami, fotografiami, filmami itp. Niestety nie jest to dobry pomysł, szczególnie na firmową stronę. Tworzenie stron internetowych musimy pozostawić programiście, grafikowi i pozycjonerom. Po pierwsze – skoro praktycznie w ogóle nie posiadamy wystarczającej wiedzy, stracimy multum czasu na przyswojenie jej sobie. Secundo – obierając tą drogę musimy liczyć się z pracą dwuetatową. Po trzecie – przy kształtowaniu strony firmowej wcale nie działa pojedyncza osoba, wręcz przeciwnie – parę. Prościej oraz skuteczniej jest polecenie komuś niniejszej pracy (i jest jej sporo). Jednakowo rzecz ma się z tworzeniem sklepów internetowych. Samo opracowywanie artykułów pochłania ogrom czasu, zaś muszą one dokładnie korespondować z tematyką firmowej strony. Pozycjonowanie zachodzi w czasie od paru do kilkunastu tygodni, zaś na początku może praktycznie w ogóle nie być spostrzegany żaden ruch na stronie.
Funkcjonuje przynajmniej kilkanaście spraw, na które trzeba bezwarunkowo rzucić okiem przy konstruowaniu strony internetowej i jej pozycjonowaniu – niżej znajdują się te najistotniejsze.
Powinniśmy pamiętać – jeśli Google wyrzuci naszą stronę z wyników wyszukiwania, często powrót jest niewykonalny. Lepiej nie błądzić w labiryncie internetowych „dobrych rad” i zostawić kompetentne projektowanie stron osobom, które mają rozległą wiedzę i doświadczenie.
Więcej informacji znajduje się na stronie – Pozycjonowanie stron internetowych Gorzów